فولادپلاس، رسانه ی گروه فولاد مبارکه

۱۴۰۴-۰۹-۲۶ ۲۰:۳۵

حمل‌ و‌ نقل و پشتیبانی

پشتیبانی از تولید با حمل به‌موقع مواد اولیه، تامین مکانیزم‌های مورد نیاز فرایندهای تولید و پشتیبانی، حمل به‌موقع سرباره فولاد‌سازی و حمل ریلی محصولات صادراتی

مأموریت

حمل مواد اولیه و محصولات مطابق برنامه جهت تولید حداکثری (MAT)
حمل به موقع سرباره از زیر کوره‌ها و خنک‌کاری و انتقال سرباره سرد به دپوها (SHP)
تامین مکانیزم‌های مورد نیاز نواحی(ROT)

چالش‌ها

عدم اتصال اکثر منابع تامین مواد اولیه به شبکه ریلی، تعدد و پراکندگی منابع تامین و تبدیل شده به منابع کوچک که با توسعه حمل ترکیبی و افزایش سکوهای مهیار و سلطانیه بخشی از چالش رفع شد
فرسودگی مکانیزم‌ها که درخواست‌های سرمایه‌گذاری جهت جایگزینی مکانیزم‌ها در حال پیگیری است.

اقدامات مهم

نوسازی حدود ۵ کیلومتر از خطوط ریلی داخلی فولاد مبارکه (MAT)
درخواست نوسازی ناوگان مکانیزم پاتیل‌بر ۴۲ متر مکعبی (SHP)
نوسازی جرثقیل‌های لوکاتلی ۵۰ و ۱۸ تن، تغییر فرایند اجرایی حمل ضایعات فلزی از ماشین-ساعت به تناژی (یوفریم و مولتی باکت)
انجام مراحل خرید برای تایید نوسازی مکانیزم‌های خاص (یوفریم، کاماگ، کفی کاماگ، مولتی باکت و لوکاتلی) (ROT)

دستاوردها

حمل ۱۳میلیون و ۲۵۹ هزار تن مواد اولیه
حمل ریلی بیش از ۴۴۲ هزار تن محصولات صادراتی
تعویض ۴۱۵۵۲ پاتیل سرباره کوره و ۵۹۶۷ پاتیل LTS با کمترین میزان توقف (۰٫۰۲ دقیقه بر ذوب)
حمل ۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۱۴۷ تن مواد و قطعات در داخل فولاد مبارکه
تخصیص ۱میلیون ۳۲۹ هزار و ۶۵ مکانیزم ساعت جهت پشتیبانی از تولید و تعمیرات
رکورد سالیانه حمل آهن‌اسفنجی به میزان ۲میلیون و ۷۰۶ هزار تن
رکورد کمترین توقفات کوره جهت جابجایی پاتیل به میزان ۰٫۰۲ دقیقه بر ذوب
رکورد حمل ریلی گندله به میزان ۷۵ درصد

چشم‌انداز و مهمترین اهداف ۱۴۰۳

حمل مواد اولیه و محصولات مطابق برنامه، ضمن افزایش حمل ریلی
حمل به موقع سرباره ناحیه فولاد‌سازی و کاهش توقفات کوره ناشی از حمل به میزان ۰٫۰۱۸ دقیقه بر ذوب
تامین به موقع مکانیزم‌های مورد نیاز خطوط تولید
توسعه خطوط ریلی داخل شرکت و ایستگاه حسن آباد